Bestil opringning

Udfyld formularen, så ringer vi dig op hurtigst muligt

Nødsituation

Ved akutte situationer eller nedbrud kan du sende en SMS til vores vagttelefon

Vagttelefon (kun SMS)

+45 29 70 15 95

Send en SMS med følgende information:

  • Dit navn og webshop
  • Beskrivelse af problemet
  • Dit telefonnummer for tilbageringning

Bemærk: Denne service er kun til kritiske situationer hvor din webshop er nede eller har alvorlige problemer. For almindelig support, brug venligst vores normale supportkanaler.

Brug for hjælp?

Udover vores support artikler her anbefaler vi også at søge efter hjælp i vores hjælpeforum på Facebook, hvor en masse af vores hjælpsomme kunder og samarbejdspartnere muligvis kan hjælpe dig.

Finder du ikke svaret i en artikel her, er du velkommen til at sende os en e-mail på support@shoporama.dk.

3D Secure på QuickPay

Sådan aktiverer du 3D Secure på QuickPay

Afmeld links i automatiske mails

Ajax-filtrering

Guide til de parametre, du kan bruge til ajax filteret

Alt du skal vide om vores søgefunktion / søgemaskine

Denne artikel prøver at afdække alle aspekter af den interne søgning i din Shoporama shop

Apple Pay på Shoporama

Har du QuickPay som betalingsgateway og Clearhaus som indløser, så kan du godt modtage Apple Pay på din Shoporama shop

Automatisk telefonnummer med i MobilePay

Kan man automatisk få mobilnummer med over i MobilePay, så det er udfyldt? Ja – hvis du benytter Quickpay. Se her hvordan.

Billeder på landingssider

Kan man ha' billeder på landingssider og hvordan gør man?

Billedkvaliteten

Oplever du at kvaliteten på dine billeder bliver sat ned, når du uploader dem?

Brugerne får en fejlen: "3D secure tilmelding fejlede" i Quickpay

Det skyldes, at 3D secure ikke er tilmeldt rigtigt til Visa og Mastercard. Læs her, hvad du skal gøre.

Databehandleraftale

Sådan godkender du vores databehandleraftale

Delaware temaet

Guide til at ændre og tilpasse Delaware temaet.

Den store guide til redirects

Sådan laver du redirects i Shoporama

Der står "Forbindelsen er usikker" ved mit domæne

Jeg har en gul hængelås i browseren oppe ved https i min URL på trods af at jeg har et SSL certifikat

Dokumentation for REST interface

Link til vores dokumentation

Eget design på captcha

Email skabeloner

Her finder du email skabeloner, du kan bruge til dit tema

Er tallene på forsiden af backend med eller uden moms?

Facebook Conversions API

Fejl i overførsel til GLS

Får du fejlen "not allowed to generate shipments", når du overfører til GLS, så er løsningen her

Flere modtagere på kontaktformularen

Forbrugsforeningen

Hvad skal der til for at modtage betaling fra Forbrugsforeningen?

GDPR – Databehandleraftale

Hvor finder jeg en databehandleraftale med Shoporama?

Genskabe en slettet kategori

Det kan du desværre ikke

Google Analytics tracking af din webshop

Denne guide beskriver, hvordan du og din udvikler opsætter korrekt Google Analytics tracking med Google Tag Manager på din webshop.

GPSR felter

Bestemte produkter skal have oplysninger om fabrikant og evt. sikkerhedsprofil på sig jf. nye EU regler. Sådan får du det implementeret i din webshop. 

Hent indhold fra ekstern URL i temaer

Hvad betyder 404 fejlene i backend?

I backend får du til tider en oversigt over sider, der ikke bliver fundet. Her kan du læse lidt om, hvad du skal gøre

Hvad betyder mine lyserøde ordrer?

Lidt svar på hvad det betyder, når der står "Mangler trans. id" på dine ordrer og de er lyserøde

Hvad er de forskellige GLS Uniconnect typer?

I backend finder du fire forskellige typer Uniconnect muligheder. Her finder du svarene på, hvad de dækker over.

Hvad er forskellen på åben kurv og lukket kurv?

Der er to markante forskelle på åben kurv og lukket kurv.

Hvad er forskellen på åben og lukket kurv?

Den får du her

Hvad er forskellen på beskrivelse A og B på kategorier og landingssider?

Hvad koster en Shoporama shop?

Lidt om prisen på en Shoporama shop og hvad det inkluderer

Hvilke cookies sætter Shoporama?

Hvilke mails har min kunde modtaget fra min shop i forbindelse med ordren?

På den enkelte ordre, kan du se, hvilke mails Shoporama har sendt til kunden

Hvilke mails har Shoporama sendt?

Sådan ser du, hvilke mails der er sendt fra din webshop

Hvilke mails sender Shoporama til mine kunder?

Hvornår og hvilke filer indeholder ordlyden

Hvilke temaer er der på Shoporama?

Her kan du se de gratis temaer, du kan vælge mellem på Shoporama

Hvilke templates bruges til hvilke mails?

Hvilken bruger modtager mails fra Shoporama?

Sådan ser og ændrer du, hvilken bruger, der får systemmails fra Shoporama

Hvor finder jeg min faktura?

Sådan finder du fakturaer fra Shoporama

Hvor og hvornår får jeg mine penge?

Hvor lang tid går der, inden jeg får udbetalt mine penge fra de salg, jeg har i min webshop

Hvor tit bygges cache?

Spørgsmål og svar om cache

Hvordan ændrer jeg firmaoplysninger

Sådan ændrer du firmanavn m.m. på din shop

Hvordan ændrer jeg indholdet i mine mails?

Hvordan ændrer jeg produkternes rækkefølge i kategorier?

Du kan nemt ændre hvordan produkterne bliver listet i dine kategorier

Hvordan beregnes lagerværdien?

Her kan du læse lidt om, hvordan vi beregner værdien af dit varelager

Hvordan beregnes tallene i backend?

Lidt beskrivelse af, hvordan tallene i backend beregnes.

Hvordan får jeg billedets navn med i URL'en på billedet?

Sådan påvirker du billedurl'en

Hvordan får jeg shoppen over på mit eget domæne?

Når du skal have shoppen over på dit eget domænenavn er der flere muligheder. Vi prøver at beskrive dem her.

Hvordan får jeg SSL / https på min webshop?

Sådan skal du gøre hvis du vil have https / ssl på din webshop

Hvordan får man egen email på sit domæne?

Shoporama hoster ikke din email. Til gengæld er der frit valg på alle hylder, når det gælder email leverandør

Hvordan fjerner jeg brugere fra min shop?

Her kan du læse, hvordan du fjerner en bruger fra din shop.

Hvordan fungerer delt lager?

Sådan opsætter du at to webshops trækker fra samme lager

Hvordan fungerer E-conomic integrationen

Her har vi forsøgt at forklare, hvordan E-conomic integrationen med Shoporama fungerer.

Hvordan håndterer jeg mine ordrer?

Forslag til, hvordan du skal håndtere ordrer i Shoporama

Hvordan håndterer jeg returvarer?

Hvad gør du, når du får en vare retur

Hvordan implementerer jeg strukturerede data?

Der er mange måder at implementere strukturerede data på. Her er et forslag til din implementering.

Hvordan implementerer man Pricerunner tracking?

Sælger du via Pricerunner kan du tracke dit salg med denne enkle linje kode

Hvordan inddeler man egne feeds i flere sider?

Hvordan kan mine kunder modtage mails når mine varer kommer på lager igen?

Hvordan kopierer jeg et produkt?

Såre simpelt. Her får du opskriften

Hvordan laver / finder jeg en API nøgle?

Sådan finder du din API nøgle.

Hvordan laver jeg alternate produkter i shops på flere sprog?

Udvikler du til en shop, der har produkter på flere domæner / sprog, så kan du bruge rel="alternate" til at angive det. Her er opskriften.

Hvordan laver jeg rabatkoder, der gælder på en gruppe produkter?

Lav en rabatkode, der kun gælder for en afgrænset mængde produkter

Hvordan laver jeg redirects?

Guide til at lave redirects i Shoporama både med og uden regulære udtryk

Hvordan laver man en rabatkode?

Sådan her laver du rabatkoder i Shoporama

Hvordan lægger jeg en fil i roden af min webshop?

Hvordan logger jeg på med SFTP

Sådan får du SFTP adgang til din shop, så du kan ændre dit tema

Hvordan lukker jeg min webshop?

Åh nej... really? Well... det kan klares med få klik

Hvordan modtager man betaling online?

Hvad kræver det at kunne modtage betaling via kreditkort eller MobilePay online?

Hvordan nulstiller jeg ordrer, lagerbeholdning m.m.

Vil du gerne nulstille enkelte værdier i webshoppen er der en indstilling til det

Hvordan nulstiller man cache?

Sådan nulstiller du cachen på din webshop.

Hvordan opdaterer man lageret med en CSV fil?

Her er en guide til at opdatere dit lager med en CSV fil

Hvordan opretter jeg en ny fragtmulighed?

Guide til at oprette flere fragtmuligheder og tilknytte dem lande m.m.

Hvordan opretter jeg en webshop mere

Sådan opretter du en webshop under samme bruger, som du allerede har en webshop med.

Hvordan opretter jeg mængderabat

Her er en guide til mængderabat ved produkter

Hvordan opretter man en kreditnota?

Guide til at håndtere returvarer og lave kreditnota i Shoporama

Hvordan opretter man fakturabetaling?

Sådan opretter du en betalingsfunktion, der fungerer som fakturabetaling, i Shoporama

Hvordan opretter man fri fragt over et bestemt beløb?

Vil du have en fragtfri beløbsgrænse, så sætter du det op under det enkelte land. Find guiden her.

Hvordan opsætter jeg Google Shopping Feed?

Sådan får du et Google Shopping Feed i Shoporama

Hvordan opsætter jeg integration med Dinero?

Få dit salg automatisk overført fra Shoporama til regnskabsprogrammet Dinero

Hvordan opsætter jeg integration med GLS

Har du opsat integration med GLS, har du mulighed for at printe ordrer direkte fra Shoporama

Hvordan opsætter man automatisk annullereing af ikke betalte ordrer?

Guide til at auto-annullere ordrer, der ikke er gennemført.

Hvordan opsætter man E-conomic integration med Shoporama

Her finder du vores guide til integration med E-conomic.

Hvordan opsætter man Epay som betalingsgateway

Guide til opsætning af Epay som betalingsgateway

Hvordan opsætter man integration med Shipmondo?

Shipmondo har lavet en meget stabil og god integration til Shoporama. Her er guide til opsætningen

Hvordan opsætter man Partner-Ads integration?

Her er guiden til at opsætte Partner-Ads med Shoporama

Hvordan opsiger jeg mit abonnement?

Her kan du læse, hvordan du lukker din webshop igen.

Hvordan overfører jeg produkter fra Shoporama til E-conomic?

Fra produktoversigten kan du nemt overføre dine produkter til E-conomic

Hvordan sætter jeg Google Shopping kategori ID på produkter

Du kan give dine produkter en Google Shopping kategori ID på to forskellige måder. Her kan du læse hvordan.

Hvordan sætter jeg noindex på en side / produkt / kategori m.m.?

Guide til at sætte noindex på udvalgte sider i din Shoporama shop

Hvordan sætter man valuta i min shop?

Sådan ændrer du hvilken valuta, din shop modtager

Hvordan sender jeg ordrebekræftelsen igen?

Sådan sender du ordrebekræftelsen igen

Hvordan ser jeg min omsætning?

Sådan her eksporterer du dine ordrer, så du kan se den præcise omsætning

Hvordan ser jeg, hvilke webhooks, der er oprettet i min shop?

Hvordan ser jeg, hvor mange styk, jeg har solgt af et bestemt produkt?

Sådan her ser du, hvor mange gange du har solgt et bestemt produkt.

Hvordan skifter jeg backend

Sådan skifter du mellem den nye og den gamle backend

Hvordan skifter jeg betalingskort?

Skal du ændre det betalingskort, du betaler dit abonnement med, skal du følge denne guide

Hvordan skifter jeg password?

Sådan ændrer du din adgangskode til Shoporama

Hvordan sorterer jeg produkterne på en landingsside?

Sortering af produkterne i landingsside kan du gøre efter flere parametre. Her kan du læse om, hvordan du gør.

Hvordan tager jeg back-up af min shop?

Kort beskrivelse af, hvordan du bedst tager back-up af din Shoporama shop

Hvordan tilføjer jeg kommentarer til en ordre?

Du kan både tilknytte kommentarer til internt brug eller som dine kunder kan læse på en ordre

Hvordan tilknytte jeg billeder til en variant?

Hvordan undgår jeg at miste placeringer i Google, når jeg flytter min shop?

Her beskriver vi best practice, så du ikke mister dine placeringer, når du skifter til Shoporama

Hvorfor betaler jeg ekstra for MobilePay, Fraudfighter m.m.?

Kort forklaring til de ekstra gebyrer der er for MobilePay m.m.

Hvorfor ser teksten anderledes ud på min shop i forhold til min backend?

Forklaring på hvorfor det du ser i WYSIWYG editoren ikke altid er det samme som du ser i din shop.

Implementer Theme Builder i dit tema

Indsæt kode i head og body på din Shoporama shop

Skal du indsætte kode fra Google, Facebook, MineCookies eller noget fjerde, så kan du nemt selv tilføje det.

Indstillinger for transaktionelle mails

Sådan indstiller du, hvornår de transaktionelle mails sendes.

Kan jeg få en blog tilknyttet min shop?

Både og – her beskriver vi mulighederne for blog på en Shoporama shop

Kan jeg få en kopi af min shop?

Skal du bruge en kopi af din shop til f.eks. et andet land, så kan det delvist lade sig gøre. Her kan du læse, hvor meget vi kan kopiere

Kan jeg få en mail, når der går en ny ordre?

Selvfølgelig... her er guiden til at sætte det op.

Kan jeg få filtrering på min shop?

Du kan godt få filtre på din Shoporama shop. Der er to forskellige teknikker, som bliver beskrevet her.

Kan jeg importere ekstrafelter på produkter?

Sådan skal du angive det, hvis du skal importere ekstrafelter på produkter

Kan jeg importere kategorier som en CSV fil?

Ja – i denne artikel kan du læse om, hvordan du importerer kategorier fra en kommasepareret fil

Kan jeg vedhæfte en fil til min ordrebekræftelse?

Jeps. Og her har du guiden til hvordan du gør

Kan jeg vedhæfte mine handelsbetingelser til ordrebekræftelsen?

Ja – du kan sagtens vedhæfte dine betingelser på email. Her kan du læse hvordan man sætter det op.

Kan jeg vise varianter, der ikke er på lager?

Hvis du vil vise varianter, der ikke er på lager, men ikke alle varianter i profilen, kan du bruge denne løsning

Kan man gøre fakturaen print-venlig?

Ja – det er blot at lave et stylesheet til print

Kan man skifte profil på et produkt?

Sådan skifter du profil på et produkt. Bemærk advarslen

Kan min udvikler selv lave integration med en betalingsgateway?

Desværre ikke. Læs mere herunder.

Kommentarer på GLS ordrer

Få en ordres kommentar overført til GLS ordrer

Læg flere produkter i kurven ad gangen

Link til stylesheet m.m.

Sådan linker du til dine stylesheet i dit tema

Loyalitetsprogram

Spørgsmål og svar om loyalitetsprogrammet.

MakeInfluence tracking

Sådan tracker man MakeInfluence salg

Medtag farve og størrelse i Partner Ads feed

Sådan medtager du attributter i dit PartnerAds feed

Min lagerværdi stemmer ikke, fordi jeg ikke havde kostpris på, da jeg lagde produkter på lager

Her kan du læse, hvad du gør, hvis du ikke har angivet kostpris, da du registrerede produkter på dit lager

Mine billeder bliver ikke importeret

Bliver dine produkter importeret men ikke billederne kan du prøve nogle af disse forslag

MobilePay Checkout

Modtag mail, når lagerstatus for et produkt når et bestemt antal

Sådan aktiverer/deaktiverer du muligheden for at modtage en mail, når en vare rammer en bestemt lagerstatus

Når jeg skifter til ordre sendt, spørger den om jeg vil sende sms'er

Og det vil jeg ikke. Jeg vil bare vide, hvordan jeg slår den funktion fra

No free function server

Denne her kommer fra GLS og betyder, de har problemer med at få en server i gang.

Nogle af mine kunder kommer direkte til ordrebekræftelsen uden at komme til betalingen

Notifikation under sftp-oplysninger

Opbygning af check ud-flowet i forhold til fragt

Denne guide forklarer udviklere, hvordan man mest hensigtsmæssigt implementerer fragt i check ud-flowet.

Opdatér kostprisen på flere produkter på én gang

Sådan opdaterer du kostprisen på flere produkter.

Opdatere priser gennem import / med CSV fil

Skal du opdatere priser på mange produkter, kan du gøre det med en CSV fil

Opret nyt land

Guide til at oprette nyt land til fragt

Opsæt Daisycon tracking på din side

Kodestump til at implementere Daisycon konverteringssporing på din webshop

Opsæt Heysender integration

I februar 2024 kom der nye krav fra flere email systemer. De kan opfyldes ved at opsætte Heysender integration

Opsæt integration med Anyday.io

Sådan får du vist Anyday pricetag på din Shoporama shop

Opsæt Klaviyo integration

Sådan opsætter du Klaviyo integration med Shoporama

Opsæt sporing på Alaska temaet

Opsætning af børnepengekredit, alm. kredit og salg af tilgodebeviser

Sådan opsætter du kreditter, du kan sælge i din webshop

Opsætning af OnPay

Optimering af billeder til mobil

Bemærk – funktionen er i beta

Partner Ads opsætning

Du kan sagtens bruge Partner Ads sammen med Shoporama. Her er en guide til opsætningen

Priceshape feed

Sådan får du et feed til Priceshape

Print PostNord pakkelabels fra Shoporama

Du kan selv generere og hente pakkelabels fra PostNord

Prisovervågning

Sådan opsætter du prisovervågning af din konkurrent

Produkter, der skal downloades

Sådan gør du, hvis du sælger pdf'er, lydfiler etc. der skal downloades med det samme.

Redirects, når du flytter din shop

Nogle gode råd om, hvordan du griber redirects an i forbindelse med du flytter din shop til Shoporama

Sådan eksporterer du kunder, der har købt et bestemt produkt

Eksportér en liste over kunder, der har købt et bestemt produkt

Sådan implementerer du tracking i et Shoporama tema

Guide til udviklere, der laver Shoporama temaer

Sådan importerer du produkter med en CSV fil

Guide til at importere produkter i Shoporama med en kommasepareret fil

Sådan laver du de mest almindelige landingssider

Guide til at bygge de typiske landingssider

Sådan laver du redirects på Shoporama

Den komplette guide til at lave 301 redirects på Shoporama med og uden regex og ekstra parametre

Sådan opretter du Burd integration

Sådan indstiller du din shop, så du kan bruge Burds samme dags-levering (kun udvalgte postnumre)

Sådan opretter du EAN betaling som betalingsmetode

Her er guide til at oprette EAN som betalingsmetode på din shop

Sådan opretter du flere brugere i din shop

En artikel, der vel bare bør hedde "Opret bruger i Shoporama"

Sådan opretter du sikkerhedsprofiler

Sikkerhedsprofiler er påkrævet til bestemte produkter. Sådan opretter du dem. 

Sådan opretter man fabrikanter

Fabrikanter blev i 2025 et lovkrav for visse produkter. Her kan du læse, hvordan du opretter fabrikanter. 

Sådan opsætter du PostNord med pakkeshop som fragtmulighed

Guide til at opsætte PostNord uden omdeling på Shoporama

Sådan opsætter du ViaBill på Shoporama

Guide til opsætning af ViaBill på din Shoporama shop

Sådan sender du manuelt produktanbefalingsmailen til en kunde

Sådan skifter du til Smarty 4

Guide til at skifte fra Smarty 2 til Smarty 4 og hvorfor det er smart

Sådan split-tester du i din Shoporama shop

Shoporama har indbygget split-test på serversiden. Her kan du læse, hvordan man sætter det op.

Søgefunktionen viser ikke dét, jeg vil have den til

Her er et par ting, du kan prøve, hvis du du synes søgefunktionen er utilstrækkelig

Send emails til kunder, der har købt et bestemt produkt

Sådan sender du mails fra Shoporama til kunder, der har købt et bestemt produkt

Server-side tracking

Sådan opsætter du server-side tracking på Shoporama. 

Shoporama Tracking

Skift baggrundsfarven på ordrer med bestemt levering

Sådan får du skriggrøn baggrundsfarve på ordrer med f.eks. "afhentning"

Skift farver m.m. i Shoporama admin

Med eget stylesheet, kan du selv vælge, hvordan din backend skal se ud. 

Split-test i Shoporama – sådan opsætter du en split-test

Shoporama kan nemt køre dine split-tests. Her finder du guide til, hvordan man opsætter den.

Sprogsupport i temaer

Synkronisering af lager med varer med varianter

Gør det selv hjælp til synkronisering af varer med varianter

Tilknyt en kommentar til et produkt, der lægges i kurven

Sådan kan man som udvikler tilføje en kommentar til produktet, der lægges i kurven

Tilpas mails baseret på fragtmetoden

Sådan ændrer du ordlyden på dine mails ud fra, hvilken fragtmetode brugeren har valgt.

Tracking i din Shoporama webshop

Den ultimative guide til opsætning af Google Tag Manager med Analytics, Google Ads, Facebook pixel og hele pivtøjet

Trapperabat – sådan laver du trapperabat på produkter

Vil du øge rabatten i takt med at folk køber flere af samme produkt har du brug for trapperabat

Typiske fejl i E-conomic integrationen

Her finder du de typiske fejl, der kan opstå i E-conomic integrationen

Variabler i et Shoporama-tema

Vedhæft PDF til produkter

Vis priser inkl. moms i backend

Sådan ser du priserne inklusiv moms i din backend

Webhooks

FAQ

Har du spørgsmål eller brug for svar?

Tænk aldrig på at opdatere plugins eller extensions igen. Vi står for sikkerheden og udviklingen.

Følger serverside tracking med?